Film wizerunkowy opowiada historię Twojej firmy.
Urzeka Twoich klientów, rysując autentyczny i emocjonalny obraz. Historia przekazuje tożsamość Twojej marki, co wzmacnia lojalność Twoich klientów. Jak widać, warto mieć wyprodukowany film wizerunkowy. W ten sposób wyraźnie wyróżnisz się na tle konkurencji, która polega tylko na tekstach lub obrazach.
W epoce cyfrowej wizerunek publiczny jest najważniejszym priorytetem. W zależności od przekazu marki, inne grupy docelowe identyfikują się z Twoją firmą. W związku z tym musisz prawidłowo zaprezentować swoją firmę z filmem wizerunkowym. W tym przewodniku znajdziesz najlepsze wskazówki dotyczące filmów obrazowych!
Co to jest FILM WIZERUNKOWY?
Filmy obrazowe tworzone są z tzw. filmów branżowych. Są to ogólne filmy informacyjne lub prezentacje produktów w formacie filmowym.
Przykład: W przewodniku filmowym klient uczy się, jak zbudować domek ogrodowy. Wszystkie kroki są mu przekazywane w sposób jasny i zrozumiały. Potem wie dokładnie, jak zbudować dom. Kupuje jednak niezbędne materiały z konkursu. Tam jest taniej, a droga nie jest tak daleko. Nasz diler materiałów budowlanych popełnił błąd. On nie zbudował emocjonalnej więzi z klientem. Widz korzysta z instrukcji dilera, ponieważ są one naprawdę szczegółowe. Ale on nie widzi powodu, by od niego kupować.
Ludzie podejmują emocjonalne decyzje. Zjawisko to można opisać jako %22dobre samopoczucie%22. Jeśli Twoja grupa docelowa czuje się związana z Twoją marką, będzie robić regularne zakupy. Cena odgrywa tu niewielką rolę, o ile oferuje się uczciwe ceny sprzedaży. Najlepszym przykładem przywiązania emocjonalnego jest Apple. Fani wydają dużo pieniędzy na nowe modele iPhone’ów, mimo iż nowe urządzenia przekraczają ich potrzeby.
Tutaj można zobaczyć film wizerunkowy Apple Watch:
Co to jest FILM WIZERUNKOWY?
Filmy obrazowe tworzone są z tzw. filmów branżowych. Są to ogólne filmy informacyjne lub prezentacje produktów w formacie filmowym.
Przykład: W przewodniku filmowym klient uczy się, jak zbudować domek ogrodowy. Wszystkie kroki są mu przekazywane w sposób jasny i zrozumiały. Potem wie dokładnie, jak zbudować dom. Kupuje jednak niezbędne materiały z konkursu. Tam jest taniej, a droga nie jest tak daleko. Nasz diler materiałów budowlanych popełnił błąd. On nie zbudował emocjonalnej więzi z klientem. Widz korzysta z instrukcji dilera, ponieważ są one naprawdę szczegółowe. Ale on nie widzi powodu, by od niego kupować.
Ludzie podejmują emocjonalne decyzje. Zjawisko to można opisać jako “dobre samopoczucie”. Jeśli Twoja grupa docelowa czuje się związana z Twoją marką, będzie robić regularne zakupy. Cena odgrywa tu niewielką rolę, o ile oferuje się uczciwe ceny sprzedaży. Najlepszym przykładem przywiązania emocjonalnego jest Apple. Fani wydają dużo pieniędzy na nowe modele iPhone’ów, mimo iż nowe urządzenia przekraczają ich potrzeby.
Tutaj można zobaczyć film wizerunkowy Apple Watch:
“Niedawno kupiłem pyszną kiełbasę od regionalnego rzeźnika. Zwracają oni dużą uwagę na wysoką jakość i robią to od pokoleń. Ojciec nauczył swojego syna zawodu. Ja tam tylko robię zakupy. Poczekaj, wyślę ci film informacyjny.”
To lub podobieństwo może być wyglądem powiązania ze znakiem towarowym. Klient robi dla Ciebie marketing, ponieważ jest entuzjastycznie nastawiony do Twojej tożsamości. A jest nim: smak, jakość, regionalność i tradycja. W filmie obrazowym wartości te zostały przekazane za pomocą starannie dobranych klipów filmowych.
Ważne: Pomyśl o tym, co chcesz osiągnąć za pomocą swojego filmu. Może film wizerunkowy to zły format, aby osiągnąć wyższą sprzedaż, potrzebne jest wideo promujące sprzedaż produktu. Jeśli szukasz nowych pracowników, właściwym formatem jest nagranie wideo z marką pracodawcy lub rekrutacji. Film wizerunkowy może oczywiście generować dodatkową sprzedaż, a zainteresowani mogą się z nami skontaktować. Jednak głównym celem tego formatu filmu jest poprawa wizerunku Twojej firmy.
Jakie są tego zalety?
Filmy obrazowe są łatwiejsze do zapamiętania. Czysty tekst z obrazami wydaje się bardziej suchy niż żywy film. Trudniej jest przekazać silne emocje poprzez artykuł. Teksty informacyjne o firmach “pachną” jak reklama. W przeciwieństwie do tego, video marketing natychmiast wzbudza zainteresowanie Twojej grupy docelowej. Bardziej zabawne jest oglądanie filmu. Sama muzyka w tle może urzec ludzi.
Info: Czy wiesz, że odwiedzający Twoją stronę pozostają na niej dwie minuty dłużej, gdy oglądają film?
Film wizerunkowy oferuje widzom więcej informacji w krótszym czasie. Mało kto czyta tekst marketingowy zawierający więcej niż pięć linijek. Jeśli film jest dobrze zrobiony, jest oglądany przez kilka minut. Jak już wspomniano, tylko nieliczni konkurenci pracują z filmami wizerunkowymi. Wiele firm niechętnie prezentuje siebie i swoje produkty w sposób przejrzysty. Skorzystaj z tej słabości, komunikując się otwarcie i uczciwie z klientami za pomocą filmu. Nie musisz być bohaterem przed kamerą, żeby to zrobić. Profesjonalna agencja dokładnie wie, jak najlepiej zaprezentować swoją markę.
Chcesz się filmować?
Zanotuj tożsamość swojej marki. Napisz najważniejsze wartości. Istnieje możliwość zdefiniowania nowych wartości. Redbranding może trwale prowadzić do zwiększenia sprzedaży.
Napisz scenariusz z każdą sceną.
Strzelać z profesjonalnym sprzętem. Starszy smartfon nie jest do tego wystarczający. Wynajmij sprzęt, jeśli nie posiadasz kamery.
Gdy ujęcia znajdą się w puszce, odbywa się edycja wideo. Odbywa się to za pomocą programów takich jak Sony Vegas czy Adobe Premiere Pro.
Zanim opublikujesz ten film, pokaż go przyjaciołom, znajomym lub rodzinie. Zapytaj, czy i jakie emocje przekazuje film wizerunkowy.
Mówiąc o wydawnictwie, film wizerunkowy może być sprzedawany za pośrednictwem wielu kanałów. Jest to główna zaleta tego formatu filmu. Film może być umieszczony bezpośrednio na stronie głównej. Ponadto, można go umieścić w mediach społecznościowych, takimi jak Facebook czy Twitter. Twój zasięg może zostać znacznie zwiększony, szczególnie w serwisie YouTube.
Dwóch studentów filmowych z Badenii-Wirtembergii przedstawiło prawdziwe arcydzieło. Nie zostały one oficjalnie zamówione przez firmę i wyprodukowały film wizerunkowy do autopromocji.
Mimo to ten film wizerunkowy rozpowszechnił się w Internecie. Film jest nawet nazywany najlepszą reklamą Johnnie Walkera w historii. W filmiku studenci odebrali główną tożsamość producenta alkoholu: “Keep Walking”. Zawinęli przekaz marki w emocjonalną opowieść o dwóch braciach, z których jeden zmarł. Nigdy nie osiągnęliby tak głębokiej lojalności klienta z tekstem.
Ogólnie rzecz biorąc, YouTube oferuje ogromny potencjał. Współcześni przedsiębiorcy powinni polegać na tym medium. W Google trudniej jest znaleźć się wśród wysoce konkurencyjnych słów kluczowych. Może minąć trochę czasu, zanim gigant wyszukiwania wygeneruje ruch. Co więcej, konkurencja jest silniejsza. Z drugiej strony YouTube jest nadal zaniedbywany. Wykorzystaj ten potencjał za pomocą autentycznego filmu wizerunkowego i innych środków wideo. Ponadto, film wideo z YouTube można łatwo zintegrować z wpisami na Facebooku.
Film YouTube zwiększają dostęp do strony internetowej.
Jaki wpływ na wyszukiwarki mają filmy wizerunkowe?
Filmy obrazowe mają ukrytą zaletę. Film ma pozytywny wpływ na Twój ranking Google. Ciekawe filmy są częściej łączone. Wielu blogerów wzbogaca swoje posty o pomocne linki. Nawet redaktorzy większych magazynów polegają na takich linkach. Nie powinieneś\naś przegapić tego potencjału.
Wskazówka: Umieść film z obrazem na stronie z ważnym słowem kluczowym. Wideo zwiększa długość pobytu, co Google lubi oglądać. W dłuższej perspektywie czasowej, Twoje rankingi, a tym samym liczba odwiedzających, ulegną poprawie.
Dobre filmy wizerunkowe są czymś więcej niż magnesem dla nowych klientów. Istniejący klienci również klikają na ten film. “Nie kupowałem tam od dawna, ale wiele się zmieniło!” Dzięki tej taktyce, zachęcasz starszych klientów do generowania dodatkowej sprzedaży.
W jaki sposób powstaje film wizerunkowy?
Film wizerunkowy musi być profesjonalnie nakręcony. Przecież to figurantka twojej firmy. Film może być skierowany głównie do Twoich klientów. W większości przypadków filmy wizerunkowe są produkowane dla ogółu społeczeństwa. Dostawcy, inwestorzy i potencjalni partnerzy oglądają wideo.
Lepiej nie produkować filmu wizerunkowego niż wypuścić wadliwy film. Pamiętaj, że zły marketing może mieć negatywne skutki. Reputacja Twojej marki spadnie wraz z gorszymi filmami. Dlatego priorytetem jest wysoka jakość oraz estetyczność.
Zastanów się uważnie, czy nie chcesz sam zrobić tej strzelaniny. Doświadczona agencja może ocenić, gdzie leżą mocne strony Twojej firmy i odpowiednio je wprowadzić na rynek. Dodatkowo, przywiozą niezbędny sprzęt i przeprowadzą edycję filmu.
Możesz rozpoznać profesjonalne agencje po pytaniu. To jest szukanie “dlaczego”. Skuteczni producenci koncentrują się na tym, dlaczego Twoja firma coś robi. Pytania o “co” lub “jak” są drugorzędne. Powiedzmy, że firma produkuje materiały budowlane (“co”) i zwraca uwagę na jakość produkcji (“jak”). Obydwa punkty przepływają podświadomie do obrazu wideo, na przykład dzięki temu, że pracownik pracuje w sposób bardzo skoncentrowany. Odpowiedzią na pytanie “dlaczego” może być pasja założyciela firmy do kościołów. Ze swoim towarzystwem przeprowadził pilnie potrzebny remont kościoła wiejskiego. Wszystkie inne elementy, takie jak produkcja materiałów budowlanych, pojawiają się w filmie obok.
Główne przesłanie filmu wizerunkowego musi odpowiadać na pytanie “dlaczego”.
Inne czynniki sukcesu:
Powinny być obecne elementy emocjonalne. Mogą to być uczucia takie jak napięcie, smutek lub radość. Ważne jest, aby chwycić odbiorcę z treścią. Większość firm lepiej radzi sobie z pozytywnymi emocjami.
Profesjonalizm jest niezbędny.
Nie przesadzaj z montażem wideo, w przeciwnym razie utracimy autentyczność. W zależności od branży obowiązują różne standardy. Firma informatyczna może “przesadzać” bardziej z efektami niż odmienna spółka. Ogólnie rzecz biorąc, należy unikać sztucznych animacji.
Orientuj się na filmy dokumentalne. Tworzy to wyższy poziom połączenia z widzem i sprawia, że wideo wydaje się bardziej szczere.
Pomyśl o linii fabularnej. Wideo może mieć otwarty lub zamknięty koniec.
Długość powinna wynosić od dwóch do czterech minut. Po tym czasie uwaga widzów zanika, a współczynnik odbicia wzrasta.
Upewnij się, że skontaktujesz się z kilkoma agencjami. Spójrz na poprzednią pracę. Ceny różnią się znacznie w zależności od reputacji. Koszty produkcji na minutę mogą wahać się od 2000 do ponad 20.000 zloty. Nie ma żadnych górnych granic. To zależy całkowicie od twoich potrzeb. Prosta scena w stajni, w której przedstawiasz swoją miłość do ojczyzny, wymaga mniej wysiłku. Inaczej jest w przypadku strzałów z powietrza i efektów specjalnych. Aktorzy też kosztują, jeśli sam nie będziesz przed kamerą.
Co mam rozważyć?
Udane filmy wizerunkowe mają indywidualny charakter. Niestety, wiele filmów nie ma osobistego charakteru. Nikt nie zauważyłby różnicy, gdybyś zmienił nazwę firmy. I dokładnie tak nie powinno być filmu wizerunkowego. Poszczególne sceny powinny pasować tylko do Twojej firmy. Opowiedz niepowtarzalną historię o wyjątkowej wartości sprzedaży.
Ważne: Poszukaj agencji, która chce sfilmować twoją historię. To musi być twoja historia, a nie standardowa historia z ładnymi zdjęciami. Ładne zdjęcia są również dostępne na Instagram, ale twoja historia jest wyjątkowa. Jest to główny powód, dla którego widzowie oglądają wideo.
Niech twoi pracownicy mają swoje zdanie. Dodatki mogą być bardziej profesjonalne, ale brakuje im wiary w twoje towarzystwo. Prawdziwa pasja jest kluczowym magnesem dla klienta. I jest mało prawdopodobne, żeby aktor to przekazał. Profesjonalna agencja wybiera najlepsze historie z Twojej firmy.
Po strzelaninie należy uratować surowiec. Nie usuwaj go, aby później dokonać drobnych zmian. Można to zrobić szybko: Pracownik na wideo przełącza się na konkurenta. Edytuj surowiec i wycinaj odpowiednie sceny. Dzięki temu oszczędzasz niepotrzebne koszty, ponieważ nie musisz ponownie filmować całego filmu.
Wniosek: Film wizerunkowy wzmacnia lojalność klientów.
Świadomie wykorzystaj film obrazowy do zbudowania więzi emocjonalnej. Klient czuje głębszy związek z Twoją firmą lub produktem.
Znasz efekt z życia codziennego: Odzwierciedl swoje własne zachowania zakupowe. Prawdopodobnie są pewne marki, które wolisz kupić. Jeśli odkryjesz inny produkt tego samego producenta, instynktownie wolisz go od innych producentów. I to jest dokładnie taki efekt, jaki można osiągnąć za pomocą wideo z obrazem.
Film wizerunkowy może być wykorzystany do ogólnych prezentacji firmowych. Tutaj grupa docelowa składa się z partnerów, inwestorów i potencjalnych pracowników.
Życzymy wielu sukcesów podczas strzelaniny!